Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

søndag den 1. oktober 2017

Et let og nemt hæklet tørklæde. DIY


Nu kan jeg gå efteråret i møde, med mit nye tørklæde.
Selve grund modellen er hæklet med stangmasker og er super nemt at hækle.
Det er sjovt når der skal hækles borter, kanter og her er det kun fantasien som sætter grænser.
Jeg har afsluttet mit tørklæde, med at sy en lille oldemors firkant med et kirsebær på - således har jeg sat mit eget personlige præg.


Tørklædet måler 230 cm. og kan vikles godt og grundigt omkring halsen.
Jeg har brugt Scheepjes Catona bomuldsgarn fra Rito.dk som har et udvalg på i alt 108 smukke farver. Det var og er meget svært at vælge farve :-)
***
Her får i en hurtig lille DIY
Garnforbrug:3 ngl. blå - 1 ngl brun - 1 ngl grøn -1 ngl rosa.
(Hver ngl har en løbelængde på 125 m)
Hæklenål nr 2,5.

Start med at hækle en stangmaske med grundfarven.
Nu hækles der på hver ulige række 1 stgm i hver stgm og på hver lige række laves en udtagning i begyndelsen af rækken.
Når der i alt er 40 stgm, hækles der 30 rækker med 1 stgm i hver stgm.
Derefter 1 stgm i hver stgm på ulige rækker og på hver lige række laves en indtagning i begyndelsen af rækken.
Luk af når der er 1 stgm.
BRUN.
Hækl rundt arbejdet 3 fm omkring hver stangmaske lænke.
GRØN.
Hækl på den buede side.
3 lm, spring 2 fm over, *1 stgm, 1 lm, 1 stgm i samme fm, spring 2 fm over* gentag *til* slut rækken med 3 lm, 1 km.
ROSA.
4 lm, *1 popcorn m i lm, 2 lm* Gentag *til* rækken ud. Slut med 4 lm, 1 km.
BRUN.
Hækl en rk med fm.
***

Det blev en forkortet opskrift - men jeg håber at den kan bruges.

*Gitte*



Ingen kommentarer:

Send en kommentar