Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

søndag den 4. december 2016

Hæklede julegrydelapper. DIY

Jeg har lovet at lave en diy på mine grydelapper.
Så her er den :-)
Beklager mønster tegningen, men den er da til at forstå :-) Og det er den som jeg har brugt :-)

Jeg har brugt bomuldsgarn fra Hobbii som har Mayflower bomuldsgarn til 10 kr. pr. nøgle.
Hæklenål nr 2,5.
Hver række vendes med 1 lm.
I mønsteret lader man det garn, der ikke arbejdes med, følge med på øverste kant, idet der hækles henover indtil det skal bruges igen, Ved farveskift hækles sidste maske således: Stik nålen ned i næste maske, slå om, træk igennem (2 løkker på nålen) Tag den nye farve og træk igennem.
Hækl 41 lm og hækl efter mønster tegningen.
Jeg har sluttet af med 3 omgange med fm rundt arbejdet - skiftevis med hvid og lyseblå -

God fornøjelse
*Gitte*

4 kommentarer:

  1. Hvor er de fine, desværre rækker mit hækle niveau ikke til det endnu;0)

    SvarSlet
  2. De er bare så fine og flotte i de frostklare farver :-)
    Glædelig juletid til dig herfra:-)
    Maria nu med 2 blogs.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, kære Maria <3 Og en glædelig juletid til dig <3

      Slet