Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

fredag den 16. december 2016

En halv hæklet julekugle.

Der er lidt magisk over de halve julekugler -
Minder lidt om barndommens jul.

Julekuglerne er et lille hyggeligt hækle projekt og hvis man lige står og mangler lidt nyt til grenen eller juletræet, så er det da lige sådan nogle som skal laves.
Opskriften findes lige HER
Desværre er opskriften på Hollandsk og pt. ikke oversat til Engelsk.
I får den oversat på Dansk af mig :-)

Inderste halv kugle: Hækl 4 lm og saml til en ring med 1 km.
1 omg/ 2 lm (= hstgm) 11 hstgm omkring ringen (12 m)
2 omg/ 2 lm, 1 hstgm i første m, 2 hstgm i hver af de følgende m. (24 m)
3 omg/ 2 lm, 1 hstgm hækles i hver inderste maskeled.

Yderste halvkugle: Hækles på samme måde, men der hækles med stangmasker.
Halv kuglerne lægges ind i hinanden  og de samles ved at der hækles km igennem de 2 inderste maskeled.

*Gitte*

5 kommentarer:

  1. Det rækker mine hæklekundskaber vist ikke til, men den er rigtig fin og pynter på træet😊

    SvarSlet
  2. Jeg kan heller ikke sådan noget, men fine er de i hvertfald! ❤️

    SvarSlet
  3. Meget fine julekugler ♥ og tak for opskriften.
    Knus fra Vibeke

    SvarSlet
  4. Hvor er den fin, må lære at hækle... eller måske give hækende genbo opskrift... og spørge pænt

    SvarSlet
  5. Hvor fine de er. Det skal klart prøves :)

    SvarSlet