Velkommen til min blog

Her på bloggen vil jeg give jer et nøglehuls blik i min hverdag, og dele min passion for den kreative verden.

tirsdag den 30. september 2014

Søde hæklede stropper. DIY


Lige til at sy på små håndklæder eller viskestykker.
Jeg har hæklet en lille portion stropper til min kollega, som hun skal bruge til sine "gamle" viskestykker!

Opskrift:
Bomuldsgarn 8/4. Nål nr. 2,5.
Rose: Hækl 15 lm. Vend.
Spring 1 lm over, *3 fm i hver lm* Rul delen samtidig med at den syes sammen.
Blade: *Hækl 8 lm, 1 km i 2 lm, ½ stgm 3 stgm, ½ stgm, 1 km* gentag *til* endnu en gang. Hækl 20 lm og 1 km i midten af de 2 blade. Sy rosen på bladene.
*Gitte*

9 kommentarer:

  1. Goddag Gitte,

    hvor er de søde dine små hæklede roser, så søde og charmerende:-)
    Måske vi skulle lave lidt til vores viskestykker som mangler strop.

    Hilsner fra Maria og Tina
    "En verden af kunst"

    SvarSlet
  2. Så flott idè!! Dette vil jeg også gjøre, på hjemmesydde viskestykker, og gi i gave.
    Siri

    SvarSlet
  3. Hvor er de altså søde!
    Hmmm... måske det kunne være en ide til min svigermor?

    SvarSlet
  4. Sikke en skøn idé. Jeg kan lige se det i en køkken med romantisk bondestil :)

    SvarSlet
  5. That look´s like so wonderful.......

    SvarSlet
  6. Endnu en sød og god ide fra dig ♥

    SvarSlet
  7. De er godt nok fine! Det er en superide til at pynte de mere enkle håndklæder.

    God weekend til dig.

    SvarSlet
  8. Hvor er de bare nuser, du kan bare det der ;-)

    Ønsker dig og dine en dejlig weekend.

    Knus Susi

    SvarSlet